Czy naprawiacie telefony, tablety albo laptopy?
Zapytania tego rodzaju trafiają do nas dość często. Staramy się na nie odpowiadać zgodnie ze stanem faktycznym – nie jesteśmy typowym stacjonarnym serwisem, zwłaszcza typu sprzętowego. Nie posiadamy odpowiednio wyposażonego warsztatu, części zamiennych aby realizować naprawy czy żadnego punktu przyjęć gdzie klient może przynieść a potem odebrać naprawiony sprzęt.
Zakres naszych usług obejmuje przede wszystkim zakres napraw o charakterze sieciowym, konfiguracji komputera, urządzenia mobilnego czy sieciowego, instalacji / reinstalacji oprogramowania albo usuwaniu wirusów czy innego niechcianego oprogramowania. Nasze możliwości „naprawiania komputera” kończą się mniej więcej tam gdzie zaczynają się typowe sprzętowe usterki urządzeń.
To oznacza że w przypadku zgłoszeń dotyczących zwłaszcza:
- uszkodzonego sprzętowo / fizycznie telefonu, smartfona czy tabletu (np. pęknięty wyświetlacz, zalanie, urządzenie się nie włącza),
- uszkodzonego czy niesprawnego sprzętowo laptopa (uszkodzenie matrycy, uszkodzenie układu zasilania / ładowania, przegrzewanie się z powodu zakurzenia, zalanie)
prosimy o klientów o kontakt z typowym stacjonarnym serwisem sprzętowym, specjalizującym się w naprawianiu tego typu urządzeń i usterek. Sami z własnych doświadczeń jesteśmy w stanie zaproponować parę sprawdzonych serwisów sprzętowych, z których usług sami korzystaliśmy albo poleciliśmy innym naszym klientom i byli zadowoleni.
Dociekliwy klient mógłby zapytać: „Czy aby czasem nie wprowadzacie klientów w błąd? Przecież z Waszej strony jasno wynika że pomagacie w sprawach informatycznych i komputerowych – więc można zrozumieć że naprawiacie komputery… A tu piszecie że nie naprawiacie! O co tu chodzi?„.
Zdajemy sobie sprawę z faktu że określenie „naprawianie komputerów” ma przynajmniej kilka znaczeń jeśli chodzi o to jakie czynności naprawcze się pod nim kryją. Bardzo często klienci jakikolwiek problem z komputerem postrzegają jako awarię – nawet jeśli jest to nawet nieumiejętność posługiwania się konkretnym programem czy wykonanie niewłaściwej akcji przez użytkownika komputera. Rozwiązanie tego problemu często przez klientów nazywane jest „naprawą” – choć z faktyczną naprawą komputera (np. wymianą dysku twardego) nie ma ono nic wspólnego.
Zdajemy sobie również sprawę z faktu że klienci, nie posiadając wiedzy informatycznej, bardzo często nie są w stanie odróżnić problemu który jeszcze leży w zakresie naszej pomocy (np. problemu z konfiguracją komputera, infekcją złośliwym oprogramowaniem czy złej konfiguracji np. drukarki) od problemu sprzętowego, który musi być rozwiązany przez typowy serwis sprzętowy.
Bardzo często nawet dla nas, patrzących fachowym informatycznym okiem, opis problemu przekazany przez klienta, nie do końca jednoznacznie wskazuje czy mamy do czynienia z problemem konfiguracyjnym czy sprzętowym. Dopiero po wstępnej diagnozie najczęściej udaje się ustalić naturę problemu.
Dlatego też, trochę na zasadzie lekarza pierwszego kontaktu, staramy się każdorazowo zapoznać z problemem, który zgłasza nam klient i określić czy jest to problem, który odpowiada naszemu zakresowi świadczenia usług czy jednak jest to problem sprzętowy, który w celu profesjonalnego rozwiązania powinien trafić do specjalizowanego serwisu, posiadającego odpowiednio wyposażony warsztat, części zamienne i personel, specjalizujący się w serwisowaniu usterek sprzętowych.