Pomoc zdalna

Kluczem do rozwiązania większości problemów informatycznych jest obejrzenie przez informatyka problemu informatycznego na ekranie komputera oraz wprowadzenie odpowiednich zmian za pomocą myszki i klawiatury w celu rozwiązania tego problemu. Ponieważ w dzisiejszych czasach w dobie szybkiego Internetu istnieje przynajmniej kilka rozwiązań aby móc oglądać zdalnie ekran innego komputera czy sterować jego myszką i klawiaturą poprzez Internet, dlatego też staje się możliwe świadczenie pomocy informatycznej zdalnie.

Pomagamy zdalnie naszym klientom codziennie za pomocą znanego i renomowanego oprogramowania do pomocy zdalnej i zdalnej prezentacji – TeamViewer.

Ważne! Aby rozpocząć sesję pomocy zdalnej, skontaktuj się telefonicznie, poprzez komunikator lub mailowo z jedną wymienionych poniżej osób aby uprzedzić nas o swoim zamiarze uzyskania pomocy zdalnej.

Wojciech KaczmarekWojciech KaczmarekMaciej UrbaniakMaciej Urbaniak


tel. +48 504 428 204

tel. +48 600 469 323
skype: corleth

skype: it-doc_urbaniak

wojciech@sysmedic.pl

maciej@sysmedic.pl

a następnie pobierz i uruchom na swoim komputerze moduł do szybkiej pomocy zdalnej. Możesz w tym celu skorzystać z niebieskiego przycisku poniżej.

 

Jeśli masz komputer z innym systemem operacyjnym niż Windows (np. Mac czy Linux), skontaktuj się z nami! Program TeamViewer jest również dostępny na inne platformy – dowiesz się od nas jak go uruchomić na Twoim sprzęcie.

Po pobraniu i uruchomieniu programu na Twoim komputerze, podaj wybranemu informatykowi SysMedic.pl ID oraz hasło, które pokaże program TeamViewer.

Możesz również dodać swoje zgłoszenie do kolejki zgłoszeń serwisowych u danej osoby, klikając niebieski przycisk z logiem TeamViewer i nazwiskiem danej osoby. Jeśli to zrobisz, nie musisz już podawać informatykowi ID i hasła – co więcej, możesz w ten sposób „zapisać się” na sesję pomocy zdalnej np. za parę godzin. Wystarczy że pozostawić ten program TeamViewer uruchomiony pod dodaniu takiego zgłoszenia.

Podczas realizacji takiego procesu pomocy zdalnej często dość pomocne jest nawiązanie rozmowy z informatykiem. Jeśli więc obawiasz się kosztów rozmowy telefonicznej, poproś abyśmy do Ciebie oddzwonili albo użyj komunikatora internetowego. Sam program TeamViewer zawiera w sobie dość skuteczny komunikator, pozwalający na rozmowy audio, wideo i czat.

Dlaczego warto skorzystać z naszej pomocy zdalnej:

  • w zdecydowanej większości przypadków uzyskanie pomocy zdalnej jest możliwe praktycznie od razu w ciągu paru minut, podczas gdy wizyta na miejscu często wymaga umówienia terminu, często odległego o przynajmniej kilka godzin od momentu zgłoszenia. Na pewno docenią to osoby które chcą rozwiązać problem tu i teraz (np. na pół godziny przed ważnym spotkaniem czy prezentacją), a nie czekać na przyjazd informatyka,
  • pomoc zdalna jest tańsza niż świadczona w tradycyjnej formie z dojazdem na miejsce do klienta,
  • pomoc zdalna jest możliwa na duże odległości – dzięki temu możemy pomagać skutecznie tam gdzie trudno o skutecznego informatyka, tam gdzie dobra pomoc informatyczna dużo kosztuje, gdzie jest problem bariery językowej albo gdzie trudno o informatyka w ogóle. Jeśli więc mamy problem z naszym komputerem gdzieś na zagranicznych wakacjach albo wyjeździe służbowym, gdy mieszkamy w małej miejscowości (gdzie czasem trudno o skutecznego specjalistę) lub zagranicą, gdzie pomoc informatyczna może być droga w stosunku do polskich realiów cenowych, skorzystanie z pomocy zdalnej to skuteczna i tania alternatywa – a czasami jedyne wyjście…
  • w przypadku gdy pomoc zdalna dotyczy osoby prywatnej, nie wymaga ona wizyty informatyka w domu. Taka wizyta może przecież być niekomfortowa z jakiejś przyczyny: choroba, „bałagan”, niezręczna sytuacja, obawa przed przyjmowaniem obcej osoby w domu, małe dzieci itp. Niestety komputery nie wybierają na awarię tych najlepszych momentów pod kątem wizyty domowej informatyka, czasami wybierają te najgorsze…
  • stosowane przez nas rozwiązanie jest bezpieczne, legalne a cały proces pomocy zdalnej odbywa się wyłącznie za wiedzą i zgodą Klienta.

Z punktu widzenia klienta czasami może być trudno ocenić czy w danej sytuacji pomoc zdalna się sprawdzi czy nie. Oczywiście można to zawsze doprecyzować, kontaktując się z nami. Aby tą ocenę uprościć, poniżej prezentujemy w postaci tabeli które przykładowe problemy prawie na pewno można rozwiązywać za pomocą pomocy zdalnej, a które raczej wymagać będą wizyty informatyka na miejscu.

Pomoc zdalnaPomoc na miejscu u klienta
infekcja przeglądarkibrak dostępu do internetu
problem ze spamem czy inny problem z pocztąkonieczność przeinstalowania komputera
mała infekcja wirusowakomputer się nie włącza
problem z konkretnym oprogramowaniemwymiana czy montaż nowego routera
problem ze sterownikiem urządzeniawymiana dysku czy innego podzespołu komputera
problem z wydajnością komputeraduża infekcja wirusowa